Kuka olet ja mitä haluat?
Otsikon kaksi yksinkertaista kysymystä ovat edesmenneen lääkärin Aki Hintsan olennaisimmat elämänhallintaan liittyvät kysymykset. Ne koskettavat meitä jokaista, mutta ne ovat myös helposti muutettavissa koskettamaan yritysmaailmaa. Tiedätkö miksi yrityksesi on olemassa? Entä mitä haluat yrityksesi avulla saavuttaa ja mitä haluat tavoitella?

Yritysten on useimmiten helppo vastata kysymyksiin mitä teemme ja miten teemme? Niihin löytyy pitkät monimuotoiset vastaukset, mutta kun kysytään miksi yrityksesi on olemassa, on vastaaminen jo huomattavasti haastavampaa. Arki on usein vienyt mennessään ja syy olemassaoloon on hämärtynyt matkan varrella. Meidän on helppo perustella yrityksen olemassa oloa rationaalisin syin ja vastaavasti emotionaaliset syyt jäävät huomioimatta. Jotta pystyisimme tekemään toimivaa markkinointia, on nämä molemmat puolet analysoitava ja huomioitava.

Hyviä esimerkkejä yrityksistä, jotka ovat merkittävästi tarkistaneet olemassa olonsa tarkoitusta ovat kaikille tutut Unilever, Fortum ja Stora Enso ja yrityksistä, joille se on koko olemassa olon perusta; toms.com, bcorporation.net sekä patagonia.com. Näissä arvokeskeisyys ja tunnepohjainen lähestyminen korostuvat ja se on koko yrityskulttuurin sekä markkinoinnin ydin. Rekrytointikin on helpompaa, kun yrityksen olemassaolo on perusteltu ja sen arvot kohtaavat rekrytoitavan arvot. Yritys saa motivoituneita ja sitoutuneita työntekijöitä, jotka ymmärtävät, miksi ovat yrityksessä, mihin se tähtää ja mitä minulta odotetaan?

Kohderyhmien ja ostokäyttäytymisen ymmärtäminen sekä yrityksen uniikin ydinlupauksen löytäminen sekä sen kirkastaminen selkeäksi ja inspiroivaksi kokonaisuudeksi luo vakaan perustan yrityksen menestykselle. Automaation ymmärtäminen ja sen hyväksikäyttö uusien liidien hankkimiseen ja olemassa olevien asiakkaiden pitämiseksi onkin sitten vain bonusta.

Tarvitsetko apua yrityksen viestin kirkastamisessa, tehokkaan markkinoinnin käynnistämisessä tai uusien liidien hankkimisessa?

Ota yhteyttä, tuloksia saamme jo parissa viikossa.

Eero Peurala
Business Creative

Ota yhteyttä

markkinointihupi
Eero Peurala

+358 40 589 8684

eero@markkinointihupi.fi

Iirislahdentie 34 D1 A

02230 Espoo, Finland