Mutkat suoriksi, sano rallikuski!

 

Kääntyäkkö vasempaan vai oikeaan, lisätä kaasua vai jarruttaa? Mitkä olisivat parhaimmat ajolinjat, jotta olisimme ensimmäisenä maalissa?

Tulevaisuuden Kasvupolut Oy:n 2017 tutkimuksen mukaan: ”Alle viiden hengen aloittelevassa yhtiössä asiakashankinta ja myynti ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Myös yrittäjän henkilökohtaisella osaamisella, innostuksella ja sitoutumisella on iso merkitys.”

Perinteiseen asiakashankintaan on kuulunut se, että markkinointia tehdään asiakkaalle yrityksen valitsemalla hetkellä – halusi asiakas sitä tai ei. Näin markkinointi on tullut kalliiksi, tulokset ovat olleet heikkoja eikä tietoa jatkoon synny. Lopputuloksena on usein turhautuneet ja häirityksi tulleet asiakkaat. Uusi tapa markkinoida on palvella asiakasta siinä hetkessä, kun asiakas sitä itse toivoo – ns. inbound-markkinoinnin tavoitteena on saavuttaa myönteinen asiakaskokemus. Inbound-markkinoinnin neljä vaih(d)etta ovat yksinkertaisuudessaan: 1. houkuttele tulevaa asiakastasi (Attract), 2. ohjaa asiakasta toimintaan (Convert), 3. tee kävijästä liidi ja asiakkaasi (Close) sekä 4. ilahduta asiakastasi (Delight). Eli muista ACCD (vähän niin kuin se bändi).

Avain menestykseen markkinoinnissa on se, että osaa räätälöidä oikean viestin, oikealle kohderyhmälle ja suorittaa lähestymisen oikeaan aikaan. Ostajien (ostopersoonan) tunnistaminen ja tunteminen ovat avainasioita inbound-markkinoinnin kokonaisuuden toteutuksessa. Osaatko määritellä tärkeimmät ostopersoonasi? Entä tunnistatko vaiheessa ostopolkua tuleva asiakkaasi kurvailee?

Kun on kunnon menopeli alla ja luotettava kartturi vieressä, niin matka voi alkaa.
Pätevä kartturi auttaa, kun lähdetään markkinoinnin pikataipaleille. Se auttaa asiakashankinnassa ja neuvoo, miten myyntiä kasvatetaan sekä kuinka paljon ja mihin pitäisi markkinoinnissa budjetoida, jotta maaliin varmasti päästään.

Ota yhteyttä, kun haluat päästä nopeasti liikkeelle ja saada myös tuloksia.
Markkinointihupi on kartturi, joka tuntee haastavimmatkin pikataipaleet. Se tietää, mistä niitä mutkia oikeasti kannattaa suoristaa ja myös tukee sinua entistä parempiin suorituksiin.

 

Eero Peurala
Business Creative

Ota yhteyttä

markkinointihupi
Eero Peurala

+358 40 589 8684

eero@markkinointihupi.fi

Iirislahdentie 34 D1 A

02230 Espoo, Finland